2009/03/06

EGUN BAT 365 EGUNETAN


Emakumearen Nazioarteko eguna edo Emakume Langilearen Nazioarteko eguna da martxoaren 8an ospatzen dena. Egun horretan, baina 1908. urtean, New York-eko enpresa batean 146 emakume langile hil zituzten lan-baldintza txarren kontrako protesta egiten ari zirela.


Hori dela eta, Nazio Batuek onarturik, egun honetan gizartean gizon eta emakumeen arteko berdintasuna aldarrikatzen da. Hala ere, egun honen inguruan aldeko zein aurkako iritziak aurkitzen ditugu han eta hemen.

Zein da zuen iritzia?

Aldekoak ala aurkakoak zarete? Zergatik?

Oharra: argazkia LIFE aldizkarian 1910.urtean argitaratuta

16 iruzkin:

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Nire ustez martxoaren 8an ospatu behar da bakarrik emakumearen eguna. Guztiok dakigunez, emakumearen lan baldintzak oraindik oso txarrak dira, eta hori aldatu behar da. Horregatik,egun honetan nik uste dut emakumeok gure lan baldintzak errebindikatu behar ditugula.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Niri txorakeria bat iruditzen zait. Emakumeok gure lekua lortu behar dugu gizarte honetan, baina gizonekin konparatu gabe.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Lan baldintza kaskarrak errebindikatzeari ondo deritzot, baina ez bakarrik emakumeok. Egia da, betidanik baldintza txarragoak eduki ditugula, baina egun batean zerbait ospatzea ez du ezer konpontzen.Gainera,nik uste dut orain gero eta emakume gehiagok, gizonek, baino lan hobeak dauzkatela.Eta honela jarraitzen badugu, berdintsuna lortuko dugu edozein lanetan.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Gaurko gizartean emakumeok gero eta eskubide gehiago izan arren, oraindik , gizon eta emakumeen artean ez dago beredintasunarik, batez ere,lanaren arabera. Horregatik, nahiz eta emaitzak berdinak diren, soldatak ezberdinak dira.
Uste dut dut ez dugula egun berezia
ospatu behar, emakumeok bereziak eta bakarrak baikara.Hau dela eta, egun batean ez ezik, urte osoan ere
ospatu behar dugu .
M.Mar Gurutzeta

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Niri iritziz, duela urte asko konparatuta, emakumeen lan baldintzak asko hobetu dira, baina lortu behar diren gauza asko oraindik geratzen dira. Arrazoi nagusiena hauxe da, XXI. mendean pentsaezina da desberdintasunak izatea emakumeen eta gizonen artean.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

ANDER BARAKALDO

Nire ustez beste egun arrunta bat da.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Martxoaren 8a ospatzea txarto iruditzen ez bazait ere, uste dut xxi. mendean egonda ez dela gizonen eta emakumeen artean ezberdintasunik egon behar. Hala ere, egia da hau oraindik ez dugula lortu, baina bide onetik goaz.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Argi dago, emakumeok aldaketa bat behar genituela, batez ere lan baldintzetan. Baina, uste dut poliki-poliki lortzen ari dela, nahiz eta oraindik bide luze bat geratu. Emakumearen egunari dagokionez, ados nago, idatzi duen pertsona batekin, ez dugu egun berezia ospatu behar, egunero baizik.
Aitzi. Gurutzeta

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Urtero emakumearen nazioarteko eguna ospatzeari ondo deritzot. Egunkarietan berriak irakurtzean egun hori urte askotan ospatu beharko dugu gizon eta emakumeen arteko berdintasuna lortzen nahi badugu. Hainbeste ospakizun ondoren gizonek emakumeek baino gehiago irabazten jarraitu dutenez lan berdina egiterako Gainera lana galtzen duten lehenengoak emakumeak dira. GDB

Iván de Torres erabiltzaileak esan du...

Niri emakumeen eguna ospatzea munduan emakume asko bortizkeriagatik hiltzen den bitartean pixka bat hipokrita iruditzen zait. Arazoa da, oraindik gizonezko gizartearen menpean bizi garela, batez ere hirugarren munduko herritan. Konponbidea umeen hezkuntza da
oihane gurutzeta

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Nire ustez martxoaren 8an balio du gogoratzeko emakumeek egin dituzten ahaleginduak historiaren zehar.
Herrialde askotako konstituzioa esan bezala gizon eta emakumeen arteko berdintasuna egon behar da.
Hala ere,nahiz eta hobekuntzak nabarmenak izan oraindik asko geratzen da egiteagatik.
Horregatik pentsatzen dut guztion artean oportunitateetako berdintasuna sustatu behar dugula.
Carmen Gurutzeta.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Nire ustez martxoaren 8an balio du gogoratzeko emakumeek egin dituzten ahaleginduak historiaren zehar.
Herrialde askotako konstituzioa esan bezala gizon eta emakumeen arteko berdintasuna egon behar da.
Hala ere,nahiz eta hobekuntzak nabarmenak izan oraindik asko geratzen da egiteagatik.
Horregatik pentsatzen dut guztion artean oportunitateetako berdintasuna sustatu behar dugula.
Carmen Gurutzeta.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Nik uste dut ez dela beharrezkoa martxoaren 8a ospatzea, gure lan baldintzatatik borrokatzea importanteena dela. Egun honetan nire ustez lan baldintzak gaiztotzen dira baina denontzat, gizonentzat eta emakumeentzat lan gutxiago dagoelako eta horregatik jendeak edozer onartzen du.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Denok badakigu gure gizartea oraindik pixka bat matxista dela. Orain ez da duela hamar urte hainbeste, aldatu delako gauza asko emakumeen alde baina oraindik ez dago orekarik emakumeen eta giznoeen artean, adibidez, lanean.
Nahiz eta bai emakumeek bai gizonek lan berdina egiten duten, emakumeen soldata lantegi askotan gutxiagoa da besteak baino. Desberdintasun hau ez dauka sentidurik, batez ere, gizarte honetan. Hobetu behar ditugu gauza hauek.
Begiratzen bagara hirugarren munduan, ibiltzetako bidea luzeagoa da hemengoa baino, emakumeentzat aldatu ez delako ezer. Alde honetan emakumeek ez daukate eskubiderik.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Normalean, egun hau ez dut ospatzen tontakeria iruditzen zaidalako, egia esan, ezertarako balio duela uste dut.
Emakumeok lanean eskubide gehiago lortu nahi baditugu, gizarteari erakutsi behar diogu gure lanarekin balio duguna. Niretzat hau da modurik onena gure lan baldintzak errebindikatzeko.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Nik espero dut egunaren batean Emakumearen Eguna ez ospatzea. Baina, zoritxarrez, oraindik errebindikatu behar ditugu gure eskubideak ia-ia arlo guztietan.Poliki poliki baina eten gabe.
Leticia. Barakaldo