2018/10/19

MEDIKUARI ETA APAIZARI EGIA BETI


Zer erraza den orain medikuaren kontsultan hitzordua hartzea. Nahi edo ahal duzun egunean, ondo datorkizun orduan, klik bat egin eta listo. Di-da batean baduzu konfirmazioa zeure epostan.
Arazoa da aurrez aurreko kontsultara zoazenean. Hor, zoritxarrez, ez da gauza handirik aldatu. Ez zaituzte inoiz zeuk aukeratutako orduan artatzen. Batzuetan orduak ere eman behar dituzu bertan eta, kexu bazara, berehala ematen dizute erantzuna: behar baino bezero gehiago omen dute.

Eta kontsulta barruan zaudenean, askotan, sudoku zailenak baino ahalegin gehiago eskatzen dizu medikuaren diagnostikoa ulertzeak. Bere terminologia horretan murgildu egiten dira, kontuan izan gabe aurrean duten herritar xumeak ez duela medizina karrera egin eta, beraz, ez dakiela hitz horien esanahia.

Espero dezagun etorkizun hurbilean klik horrekin batera hiztegitxo bat ere ematea, medikuari ondo ulertzeko eta, bide batez, itxarongelan pasatu behar dugun denbora zerbaitetan emateko.

Horrelakorik gertatu zaizue? Denbora luzeegi itxaron behar izaten duzue? Zer-nolako tratua duzue medikuarekin? Esaten dizuna ulertzen diozu?

27 iruzkin:

Álvaro (B1) erabiltzaileak esan du...

Kaixo!

Nire kasuan, ez dut behar medikua joatea, bakarrik nire alergiako pastillak edukitzeko. Horregatik, nire kontsultak denbora gutxi dira eta. Orokorrean, nire kontsulta goizean da, eta ez daukat arazo asko ordu horiek hartzeko. Denbora gutxi itxaron behar dut joaten naizenean, nire medikua azkar erantzuten dio eta. Baina beste medikuak (adibidez nire amaren medikua) asko egiten du bere pazienteak itxaroten. Nire medikuarekin tratua oso ona da, makina bat denbora ezagutzen dugulako, eta horregatik asko hitz egiten dugu eta dena kontatzen diot. Segurtasun asko daukagulako, dena azaltzen du eta dena ulertzen dut( zer gaixotasun daukat, zer den erremedio hobea,...). Orokorrean, ez daukat kexak nire medikuarekin.


Álvaro (B1)

Unknown erabiltzaileak esan du...

Sinestezina dirudien arren, jendea gero eta gehiago doa medikurera. Zita ematen digutenean, inork ez digu esaten denbora luzean zain egongo ginenik. Nabarmentzen dut, atzerapen honek kalte handia egin ahal digula. Guk, jendeok gure ardurak ez ezik, zereginak ere dauzkagu eta.
Nik uste dut, Euskal Herriko osasuneko arazorik handiena, bai ospitaleetan bai kontsultategietan, medikuak falta zaizkigula. Krisialdiagatik, jakina.

Unknown erabiltzaileak esan du...

Sinestezina dirudien arren, jendea gero eta gehiago doa medikurera. Zita ematen digutenean, inork ez digu esaten denbora luzean zain egongo ginenik. Nabarmentzen dut, atzerapen honek kalte handia egin ahal digula. Guk, jendeok gure ardurak ez ezik, zereginak ere dauzkagu eta.
Nik uste dut, Euskal Herriko osasuneko arazorik handiena, bai ospitaleetan bai kontsultategietan, medikuak falta zaizkigula. Krisialdiagatik, jakina.

Unknown erabiltzaileak esan du...


Kaixo!
Zorionez, nire bizitzan zehar ez dut medikuaren kontsultara joan behar izan eta joan naizen guztietan, ez zen gauza larririk izan baina denbora luzeegi itxaron behar izaten dut, eskerrak mugikorran bideo-joko asko deskargatu ditudan, bestela, han lo geratzearen beldur izango nintzatekeen. Medikuarekin tratu on bat daukat eta esaten duena ulertzen ez dudanean, berari galdetzen diot ea gauza larriren bat den ala ez! Baina ,orokorrean, berak zer gertatzen zaidan azaltzen dit galdetu barik.

Andoni (B2)

nerea coello erabiltzaileak esan du...

Kaixo!
Egia da batzuetan medikuaren kontzultan itxaron behar dela, baina beste leku batzuetan bezala (bai supermerkatuetan bai farmazietan). Uste dut gaur egun zazpikiak garela eta dena berehala nahi dugula.
orokorrean galdetzeko gai gara, esan digutena ulertzeko beldurra garelako. Hortaz, pentsatu dut erabakiak hartzea eta onartzea garrantzitsua dela.

Nerea Coello (B2)

Cecilia, B1 erabiltzaileak esan du...

Kaixo!
Nik gorroto dut itzarotea, horregatik medikura joatea ez da gehien gustatzen zaidan gauza. Hala ere, ulertzen dut guztiok medikura joan behar dugula eta normala dela ilara edukitzea.
Beste alde batetik medikuak era oso teknikoan hitz egiten dute eta agian ez da ulertzen berak esan nahi duena. Niri zorionez ez zait inoiz hori pasatu, nire medikua guztiok ultertzeko hitz egiten duelako. Pasatu zaidana da ez dut bere letra ultertzen.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Gaur egun hitzordua hartzea erosoagoa eta azkarragoa da, ez baitugu deitu behar. Hala ere, medikuarenera joaten garenean, egoera ez da asko aldatu. Batzuetzan, asko itxaron behar dugu. Nire kasuan, joaten naizen ia bakoitzean, ordu bat itxaron behar izaten dut. Nik uste dut bakoitzak denbora berbera daukala, baina batzuek denbora gehiago behar dute medikuarekin egoteko.
Agian etorkizunean, ez dugu medikuaren kontsultan hainbeste denbora eman beharko.

Sandra C. (B2)

Aitziber Zorrilla (B2) erabiltzaileak esan du...

Zorionez, osasun gogorra daukat, horregatik, ez dut denbora asko pasatzen medikuaren txokoan. Larrialdeetara besterik ez naiz joan azken urteetan.Itxaron gelak harrigarriak izaten dira, jendez beteta. Gainera sartzen zarenean, berehala ikusten zaituenez mediku batek, denbora gutxi egongo zarela ospitalean pentsatzen duzu...zelako akatsa!Behin hamabi ordu egon nintzen atonarekin larunbat batean!Egoera bezalakoak errepikatuko dira egunero ezer egiten ez badugu...noiz arte?Batek daki...

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Maite B2

Gabon,

Niretzat ezaguna da entzutea denbora luzea ematen dela itxarongelan itxaroten medikura joaten zarenean, niri ere gertatzen baitzait. Denbora pasa eta pasa, ohartu naiz kontsultan gehien irauten dutenak jende nagusia dela. Izan ere, mediku berari entzun diot hau aipatzen.

Nire kasuan, daukadan familia medikua oso jatorra da, denok ulertu dezakegun hitzekin azaltzen digu dena eta gainera, osasun-heziketa ematen digu gazteei. Adibide bezala, ni edozertarako kontsultara joaten naizenean beti gogoratzen dit asmatikoa naizela eta nabarmentzen dit ez erretzearen garrantzia eta hori egitearen arriskuak eta desabantailak.

Nire ustez, gazteei heziketa mota hauek egitea nahitaezkoa da eta mediku bat beste batetik desberditzen duen portaera da.

Iñaki Minguela B2 erabiltzaileak esan du...

Kaixo,
Eredu hori (informatikaren bidez) hitzordua hartzeko oso ona izan daiteke, baina telefonoz ere sistema ona dela uste dut. Gogoratzen behar dugu zaharrenek ez dutela ordenagailua erabiltzen, eta pertsona horiek medikura maiz joaten direla.
Beste gauza bat da itxaronaldia. Gaur egun pazienteen historia elektronikoa erabiltzen da eta sistema hori oso ona dela uste dut, baina kontsultaren denbora handitzen da. Eta interneteko zerbitzua arazo bat bada askoz gehiago igotzen da.
Bukatzeko, jendeak medikuari ez du ulertzen mito bat dela uste dut. Nahiz eta mediku batzuek oso tekniko hitz egiten duten, orokorrean, sendagilek gaixoei erraztasunez azaltzen diete.

Amaia Quintanilla B2 erabiltzaileak esan du...

Kaixo,
Askotan medikuarenera joaten garenean, gaixorik gaudelako edo bat-bateko istripua izan dugulako, beti itxaron behar izaten dugu.
Alde batetik, kontsulta dudanean berandu iristen naiz itxaropen denbora motzagoa izateko eta han ez aspertzeko.
Bestalde, nire medikuarekin orokorrean oso tratu ona daukat. Hala ere, medikuen idazkera ulertezina da. Nire medikuak zerbait idazten didanean, beti galdetzen diot zer jarri duen. Orokorki, gehienak ondo egiten dute bere lana baina nire ustez haien idazkera aldatzen ahalegindu beharko lirakete.

Unknown erabiltzaileak esan du...

Nik, zoritxarrez, lan-istripu larri bat eduki nuen iraganean eta, harrezkero, sendagile askorekin egon behar izan nuen, eta bost edo sei ebakuntza kirurgiko egin behar izan zizkidaten. Eta esan behar dut, medikuarengana joan naizen gehienetan oso tratu ona jaso dudala, eta, gainera, eman dizkidaten azalpenak, orokorrean, erraz ulertzen direla.
Horregatik, uste dut, nahiz eta batzuetan itxaronaldiak pixka bat luze izan, gure osasun sistema nahiko ondo funtzionatzen dela.

KEPA B2

Unknown erabiltzaileak esan du...

Nati B1
Zoritxarrez, asken bolada honetan Osasun Zentrora eta Ospitalera joan behar izan dut eta mota guztien esperientziak izan ditut. Nire iritsiz, normalean kanpoko konsulteetara joan naizenean itxaron handia sufritu ditut,ordu bat inguru. Eta gero kontsulta barruan osagilea presaka zebilen. Hala ere, ospitalean sartuta egon naizenean desberdina izan da; osagileek ez zeukaten presaka askorik eta dena azaltzen zidaten.
Dena dela pozten naiz osasun zerbitzuarekin eta gainera, duela urte batzuetatik osasun langieak adeitsuagoak direla uste dut.

Maika Vázquez erabiltzaileak esan du...

Maika (B1)

Orain dela urte gutxi, medikuaren hitzordua hartzeko, beharrezkoa zen osasun-zentrora joatea edo telefonoz deitzea.
Gaur egun erosoagoa da Interneten bidez hartzea.

Hala ere, beste gauzak ez dira aldatzen. Nire kasuan, medikuarengana joaten naizenean, ez dakit noiz irtengo naizen. Denbora asko itxaroten behar dut beti. Gainera, mediakuak asko aldatzen dute eta ez du segurtasunarik ematen. Normalean, medikuak oso atseninak dira eta nik gauza asko galdetzen dizkiet, dena garbi geratu dit arte. Nahiz eta, itxaron behar dut, lasai bueltatu naiz etxera!

Gonzalo (B1) erabiltzaileak esan du...

Gaur Egun Egia da hitzordua artzea erraza denez; baina mire ustez hori ez da arazoa; beti medikura joaten naizenean asko itzaron behar dut eta horregaitik gorrotzen dut medikura joatea.
Mediku gehiago behar ditugu gauza hau konpontzeko; mediku pribatura joaten bazara berbera gertatzen da eta ezinezkoa da hora gertatzea.
Medikuaren liburuska Buruz en dut inoiz arazorik izan, nire médikua beti argi argia izan da nirekin, hori medikoaren araberakoa da.

Nire aholkua gai honi buruz, gobernura erreklamatzea da, medíku gehiago kontratatzea eta denbora gutziago Itzarotea.

Unknown erabiltzaileak esan du...

Tere (B1)
Normalean, familiako medikuarengana joan nahi dudanean, hitzordua, interneten zehar aukeratzen dut.Lehengo orduetan eskatzen saitzen dut, horregatik, denbora asko ez naiz egoten itxarongelan.Nire familiako medikua oso majua da eta berarekin egon naiz orain dela hamabost urte beino gehiago, gustora sentitzen naiz eta noizean behin zalantza ba edukiko badut, berak argi eta garbi erantzuna azaltzen dit.
Beste gauza da espezialista medikuarengana joango banaiz, hospitalera.... han denbora aasko itxaron behar izango dut, baina nire ustez, medikuek ez daukate kulpark, osakidetzako zuzendariek baizik.
Dena den gustora nago gure osasun serbitzuekin eta haien langileekin.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Nire medikuarekin zita bat eduki nahi baduzu, zuk nahi duzunean edo ahal duzunean pixka bat konplikatuta daukazu, beti jenderik beteta dagoelako. Ere joan behar zara patzientzia betetaz, beti ordu bat baino gehiago itxaron behar duzulako. Ez dakit besteok, baina ni medikuarengana joaten naizenean kontatzen diot zer gertatzen zaidan, ez nire bizitza... eta uste dut jendea ere psikologo kontsulta moduan hartzen duela.

Baina orokorrean uste dut medikuntza onena daukagula.

Janire (B2)

MONICA B2 erabiltzaileak esan du...

Nire kasuan ez naiz medikura joaten, zorionez osasun ona dut.
Nolanahi ere sasoi honetan , hain zuzen , udazken eta neguan pediatrari joaten naiz, biharamun umeak azkar gaixotu ahal da.
Adibidez, mukiekin, eztularekin…horrela interneten bidez hitzordua hartzera erreza da, horretaz gain egun batetik bestera hitzordua lortzen dut.
Nire pediatra oso jatorra da , eta oraingoz ez dut kexarik, berandu ikastetxera ez iristeko kontsulta ordua baino lehen arduratu ohi da izan ere xehetasun|oparitxo hori nire oso garrantzitsua da.
Monica (B2)

Mariñe erabiltzaileak esan du...

Asken bolada honetan, mediku artean ibili nintzen eta denetarik aurkitu dut..Kasu batzuetan, jende gazte artean batez ere, tratua eta azalpenak oso hurbil eta ulergarriak izan dira baina beste batzuetan, justu kontrakoa. Zenbait profesionaleei kostatzen zaie beste pertsoneen lekuan ipintzea.
Baina, zorionez, garaiak aldatzen ari dira eta azalpenak eskatzea ez zaigu pazienteei kostatzen orain lehenago hainbeste.
Haiek kontura daitezela hura esatea beharrezkoa da.

Unknown erabiltzaileak esan du...

Maiz gaixorik jartzen den pertsona naiz eta medikuan nire etxean baino denbora gehiago pasatzen dut, horregatik aukeratu dudan ordutan ez sartzen eta medikuak esaten duena guztiz ez ulertzeari ohituta nago. Hala ere, ez dugula, ezta ni ezta beste norbaitek, egoera hau jasan behar. Ulergarria da, batzuetan medikuek ustekabekoak dituztela bezeroekin eta horregatik denbora gehiago berhar dutela edo baztuetan ez direla konturatzen bezero guztiek haien espresio modua ez dutela guztiz ulertzen.
Hau guztia kontuan izaten egoera aldatzea beharrezkoa dela argi dago eta nire ustez medikuekin aurrez hitz egiten eta egoera azaltzearekin nahikoa dela.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Gaur egun interneten bidez hitzordua har dezakegu eta aurrerapen handia dela usted dut.
Beste gauza da medikuarenera joaten zarenean. Hitzordua hartuta izan arren beti itxaron behar duzu zure txanda, eta gehienetan ez da denbora gutxi izaten.
Ni Barakaldon bizi naiz baina izatez Urduñakoa naiz eta han oso desberdina da, ez duzu itxaron behar eta hitzordua hartuta izanez gero heldu era berehala artatzen zaitu medikuak.
Dena den, beste herrialdeekin alderatuz osakidetza oso kalitate ona dauka.

ESTI (B2)

Unknown erabiltzaileak esan du...

Aupa!
Beste batzuek bezala, normalean ez dut medikuarenera joan behar. Izan naiz urte asko anbulategira joan gabe, karmari esker.
Baina pasa den urteanbi aldiz joan nitzen eta… lehenaldian berehala arduratu zenidatenBaina bigarrenean, ordu ta erdi itxoiten izan nintzenNormalean ez naiz denbora gehiegirekin iristen, baina nire orduan itxarongelan nengoen. Nahiz eta garaiz iristeaz, emakume batek nirekin
eztabaidatzen hasi zen: berak ni baino lehenago iritsi zen eta horregatik kontsultara ni baino lehenago sartu behar zuela esaten zuen, bere hitzordua nirea baino beranduago izan arren. Azkenean, ordu bat pasa ta gero, berarekin gehiago ez eztabaidatzeko berapasatzen utzi nion. Eta nire laguna beste ordu erdi pasatu zen kontsulta barruan, medikuak ordura ez dio arretarik ematen eta.
Duela urte batzuk Nafarroan bizi nitzen eta han ez zeukaten horrelako ordutegiekin arazorik. Ulertzen dut askotan, nire kasuan bezala, medikuaren arabera erritmoak aldatzen direla, baina anbulategi osoa bisitatzen badugu, itxarongela guztietan jendetza aurkitu dzakegu.
Nafarroan iristen zinen anbulategira eta bost minututan medikuaren aurrean zinen, ez rdu ta ergi galtzen.
Hainbeste murrizketak serbitzu publikoetan nabaritzen dira, espero dut lehenbailehen murrizketa horiek itzul dadila, baina batez ere, espero dut medikuarenera denbora askotik itzultzeko beharra ez izatea...
Ondo izan!

Samantha erabiltzaileak esan du...

Kaixo,
Nire kasuan, zorionez, ez naiz sarritan medikura joaten. Joan behar banaiz hitzordua interneten bidez hartzen dut, beti zailatzen dut lehen orduak aukeratzea gehiehi es itxaroteko nire txanda. Normalean nire orduan sartzen naiz kontsultara, baina batzuetan ordu erdi bat itxaron behar izan dut.

Beti joan naiz nire familiaren medikuarengana, gizon jatorra da eta oso ondo azaltzen da. Orain erretiratuta dago eta beste mediku bat daukat, baina bakarrik bi aldiz ikusi dut.

Samantha (B1)

Gaizka B2 erabiltzaileak esan du...

Ez dakit zenbat urte igaro dira medikuarengana jo nuen azkenengo alditik, eta espero dut horrela jarraitzea. Normala iruditzen zait egunerokoan atzerapen txiki bat izatea baina egia da batzutan gehiegi dela. Adibidez, txikia nintzenean neukan medikua ordu eta erdi berandu heltzen zen kontsultara egunero eta erosketak poltsekin ailegatzen zen.
Erabiltzen duten hizkuntzaren buruz, zerbait ez badut ulertzen galdetzen dut, osasunarekin ez baita jokatzen.

Catalina Czerny B2 erabiltzaileak esan du...

Kaixo!
Ni egon nintzen askotan medikura. Garrantzi gehiegi gabe arazoak ditut baina neba-arreba asko ditudanez eta nagusia naizenez haiekin eta nire amarekin ere joaten naiz medikura beharrezkoa denean. Normalean asko itxaron behar dut itxarongelan eta enbora asko galtzen dut medikura joaten naizenean.
Beste aldetik,gure familia medikuak nahiko ondo tratatzen gaitu, baina nire amaren medikuak ez. Nire ama eragiketa bat zeukanez, buruan tumore baten ondorioz, joan behar da askotan medikura eta ez dakit zergatik baina nahiko txarto tratatzen du bere medikuak. Esaten dio nire amari mina jasan baino ez dago beste aukerarik eta etxera bidaltzen du. Emakume oso zahar bat da mediku hori eta erretira dezake baina ez du nahi (zoritxarrez). Horretaz gain, medikuekin beste arazorik ez dugu izan.

Uxue erabiltzaileak esan du...

Uxue B1


Ni medikura gutxi joaten naiz, normalean ez naiz gaixotzen asko. Nire medikua azkar joaten da ez dut itxaroten asko baina tratu formala dauzkat.Ez zait gustatzen medikua, joaten banaiz, aurpegia arraroa ipintzen du ,horrela da,baina izan ahal dela adeitsua medikua da ezta.

Mónica erabiltzaileak esan du...

Mónika Gutiérrez
B-1

Egun on guztie.Ni erizaren laguntzilea naiz. Izugarren ondo ulertzen dut textua adierazten duena. Gradu erdikoa ikasten denean (gure kasutan) irakasleak erakusten gaitu norbaitekin zerbait hitz egin behar badugu gure kitzak errazak izan behar dira ondo ulertzeko.
Horrezgain, ez dakit medikuei (guri adierazten gintuen azalpenak) berdina esango badieten karrera egiten ari direnean bere irakakasleek. Ziur aski baietz. Jende zaharrak respeto handia duenez, ez diete esaten ez ulertutako azalpenak. Onena da galdetzea ulertzen ez duena.Duda gabe.