2010/07/23

BIDE ONA

Kitto! Bukatu egin dugu. Maletak prestatu, hegazkina hartu eta atzerrira joango gara. Ahal bada, urtero kanpora joaten gara. Beste herrialde baten kultura, historia eta, nola ez, hizkuntza ezagutzea dugu oso gogoko.

Mota askotako turistak aurkitu ditugu gure bidaietan: bertakoak baino bertakoagoak izan nahi dutenak, bertakoen ohiturez paso egiten dutenak, bertakoak jakinminez aztertzen dituztenak eta, gu bezalakoak, gureari eutsita, zerbait ikasteko prest daudenak.

Edonola ere, kanpoan gaudenean hizkuntzen inguruan bi gauza iruditu zaizkit oso bitxiak: bata, hemengo askok, euskara jakin barik, euskaradunak direla esatea eta, bestea, kanpoan daudenean herri horretako hizkuntza edo hitz batzuk ikasten saiatzea eta hona bueltatu orduko “egun on” ere esan nahi ez izatea.Kanpoan gaudenean hizkuntzen auzia beste era batean ikusten dugu. Hizkuntzak jakitea gauza polita eta beharrezkoa iruditzen zaigu, eta txinatarrez ere esaldi edo hitz batzuk esaten saiatzen gara inolako konplexu gabe, baina hemen euskaraz ez dugu tutik ere esaten.

Kanpoan bertako hizkuntza ikastea zerbait dibertigarria eta edukazioa oneko seinalea iruditzen zaigu, baina hemen euskara ikastea, berriz, aspergarria eta ez dakien baten aurrean erabiltzea edukazio txarreko zerbait.Ez gaude oso ziur, baina gauzak horrela, kasu batzuetan kanpoan denbora luzea pasatzea edo gehiagotan bidaiatzea izan daiteke konponbidea. Bien bitartean, geuk, sikieran, Errusiera apur bat ikasiko dugu aurtengo oporretan.

ONDO IBILI ETA HURRENGO IKASTURTERA ARTE!!!

11 iruzkin:

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

nik uste dut atzerrira joatea oso ona dela,beste hizkuntza ikasten duzu eta leku eta kultura desberdinak ezagutzen duzu.
Niri oporretarak joatea asko gustatzen zait eta oso ondo pasatzen naiz.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

a barkatu! nire komentarioa da.
Agur
Marina

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Ni gutxi joan naiz atzerrira , bakarrik Frantziara joan naiz , nire ustez hizkuntza hau pixka bat zaila da , han egon nintzenean hitz asko ikasi nituen , eta experientzia ona izan zen .
Jendeari beste hizkuntzak ikastea guztatzen zaiola uste dut , baina ez hizkuntzak zailak , Euskera ez dakit zergatik ez duen ikasten , pentsatzen dut , jendeak ez du egiten eginkizun bat delako , baina edozein pertsonak euskara ikasi ahal duela uste dut .
Jose

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Zergatik ez dugu euskaraz gehiago hitz egiten? Nire ustez, es dugu euskaraz hitz egiten kumplexurik dauzkagulako. Ni txikitan ez nuen asko euskaraz ikasi, baina gaur egungo txikiek guk baino zorte gehiago dute, ikasgai batzuk edo guztiak euskaraz ikasten dituzte.

Ni txikitan nintzenean, Irlandara joan nintzen, eta han ingelesa ikasi nuen. Beste herrialde joatera bere hizkuntza eta tradizioak ezagutzeko, esperientzia beharrezkos dela uste dut. Beste herrialdera joaten bazara beste pentsatzeko moduak ezagutuko dituzu, eta hori ez dauka preziorik.

David

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Uste dut hitz egin beharko dugula euskaraz baina hemen Barakaldon hori ez da posible,jende gutxi daki, hitz egiten.Hala ere jende gaztea gehiegi erabiltzen du.
Beste herrietara joaten garenean guztatzen zaigu, bere hizkuntzak esagutzea eta normalean hiztegi bat eramaten dugu,hau oso ona da,hiritik ibiltzea.Adibidez pasaden urtean Frantzian egon nintzen,eta oso ondo ulertu zitzaigun.
Asko gustatzen zait bidali egitea,eta beste herriko ohiturak,bere hizkuntza...ere.
Loli

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Herrialde besteak ezagutzea oso interesgarria dela, uste dut.Beste hizkuntza ikastea oso ona dela gure burua ondo ibiltzeko entzun dut.
Institutoan nengoenean Londresera nindoan andereƱoekin eta lagunekin. Londresen etxe baten ingelesa familia batekin geratu ginen, ni eta nire lagun bat.lehen eguna ez zen errraza ulertzeko baina azkenean ondo ulertzen genuen.

Orain ez daukat denborik beste herrialde ondo ezagutzea. Normalean zazpi edo hamar egun edukitzen dugu oporretan eta gauza asko ikusi nahi izaten dugu.

Nire senarrak sorte zeukan, orain dela hamabi urte Portugalen eta Frantzian lan egiten zuen eta haietan portugesa eta frantzesa ikasten zituen. Lourdes

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Beste kulturari buruz gauzak dakitela oso ona dela uzte dut. Hizkuntza eta janari desberdinak ezagutzea gustatzen zaidalako.

Baina egia esateko guk batzuetan ez dakizkigu gauza askok gure kulturari buruz, horregatik, nire uztez euskera kaleetan gehiago erabiltzea beharrezkoa da. Kampokoekin egoten naizenean lotsa emanten zait ez dakitela euskeraz hitz egiten esatea.

Horregatik euskera ondo jakitea asmoa daukat,euskera ondo badakit, gaztelania orain baino gutxiago erabiliko dut. Bestalde , ingelesa ere gustatzen zait eta ikasi nahi ere badut, baina lehen euskara ikastea erabaki dut.

Olaia.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Niri hizkuntza asko guztatzen zait,baina gaineko ingeles asko gustatzen zait,gutxiago kostatzen zait Ingeles ikastea.
Nahiz eta euskaraz hemen oso garrantsitzua da,nik behar dut Haur eskuntza ikasi nahi dut euskaraz faltaezina da.
Horregatik orain bakarra euskeraz ikasteko dut maila on bat izan ezan.
Urte batzuetan barruko alemaniar ikasiko dut,Alemanian familia dauzkalako.

Estefania

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

NIK USTE DUT BESTE HERRIETARA JOATEA ETA BERE HIZKUNTZA ETA OHITURAK EZAGUTZEA OSO INTERESGARRIA DELA.
HORRELA ATZERRITAR BAT GAUZA DESBERDINAK EGITEN IKUSTEN DUZUNEAN
EZ ZAIZU ARRAROA IRUDUTUKO.
ADIBIEDEZ EUROPAR BATEK HEMEN EGUNERO ARRATSALDEKO ZAZPIETAN AFALTZEN BADU, BADAKIZU BERE HERRIETAN HORI NORMALA DELA.
GAINERA HAIEK HAN ETA HEMEN BETI BERE HIZKUNTZAN HITZ EGITEN DUTE
ORDUAN ZERGATIK EUSKALDUNEK EZ DUTE GAUZA BERA EGITEN?

JHOANNA

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Nik hizkuntzak oso garrantsitsuak direla uste dut orain edozein lanean hizkuntzak jakin behar ditugulako, adibidez oposaketak egiteko edo leku batzuen enpresetan lan egiteko, eta abar.

Ni, B moldean ikasi nuen eta urte askoren bitartean, Bagatzako euskaltegira joaten ari izan nintzen. Hau sorte handia da. Nik es dakit onegi euskaraz hitz egitea baina orain ikasi es zenuten pertsonei baino errazago iruditzen zait ikastea.

Urte honetan ez naiz atzerrira joango baina orain dela hiru edo lau urte, Londresera joan nintzen "Sum 41" musika taldea ikustera eta ez nuen arazorik eduki ingelesa hitz egiteko.

Joan zaitezte atzerrira! oso esperientzia ona dela esaten dizuet.

Zelako pena kurtso hau bukatzeagatik! oso ondo pasatu dut.
Agur eta ondo pasa oporretan

Cristobal

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

You nicely summed up the issue. I would add that this doesn’t exactly concenplate often. xD Anyway, good post…