2013/01/25

BIZIKLETAK UDARAKO DIRA


Lau gurpileko Abelux bat izan zen nire lehenengo bizikleta. Kalean gora, kalean behera ibiltzen nintzen egun osoan. Pedalei gogor eraginez igotzen nituen herriko aldapak, herriko Tourmalet-a edo Alpe d'Huez-a.

Kostata baina, urte hartako udan ikasi nuen bi gurpiletan ibiltzen. Lizarrako herriko plazan, farola baten kontra jo ostean, nire lehenengo etapa irabazi nuen bizikletari atzeko gurpiltxoak kenduta. Osabak gurpilak kendu, atzetik heldu eta bat-batean askatu, nik bi pedalkada eman eta farola sudur puntan. Sudurra odoletan, baina poz-pozik. Beste kolpe batzuk hartu nituen geroago, batzuk handiak gainera, baina maillota eraman ahal nuen harrotasunez. 

Beranduago beste txirringa batzuk eta uda batzuk izan nituen, baina Abelux-a eta uda hura oraindik ditut gogoan. Ez omen da bizikletaz ibiltzen ahazten eta, nire ustez, ez da bi gurpiletan ibiltzen hasten garen egun hura ere ahazten.

Badakizue txirrinduaz ibiltzen? Nola ikasi zenuten? Zein izan zen zuen lehenengo bizikleta?

22 iruzkin:

MARISA (Gurutzeta) erabiltzaileak esan du...

Badakit txiringaz ibiltzen. Txikitan, nire auzokoaren bizikletarekin bizikletaz ibiltzen ikasi nuen, ez nuen edukitzen eta. Nahiko ausarta izan nintzen ez zuen atzeko gurpiltxorik eta. Nire auzokoak ez begiratzeko gurpila esan zidan eta, hasieran, oso ondo egiten nuen. Txirringaz ibili egiten ari nintzen!. Baina ez dakit zergatik gurpila begiratu nuen. Lurraren kontra erori nuen eta ni ondo egon arren, txirringaren aurreko gurpila okertu zitzaion. Nire gurasoak asko haserretu ziren baina ni oso pozik nengoen nire arrakastagatik. Ez zidate inoiz txirringarik erosi. Nire nebak handitu duenean, txirringa handiagoa erosi zioten eta niretzat txikia izan zen. Nire lehenengo txirringa izan zen.
Nire zaletasunen bat den arren, bakarrik nire herrian egoten naizenean, biziketaz ibiltzen naiz. Horregatik, izen buruak esaten duenez, nire kasuan txirringak udarako dira. Hemen ez daukat txirringarik baina Bilboko turismo bulegoan, txartela ateratzen banaiz, txirringa bat alokatu ahal dut. Baina nirea nahiago dut. Beno, egia esan, ez da nire bizikleta, nire nebarena baizik.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Noski badakit txirringaz ibiltzen! Eta gainera oso gustatzen zitzaidan. Nire lehenengo txirringa zen nire aitaren nagusiaren semearen txirringa, nire gurasoek dirurik ez zeukaten eta berri bat erosteko. Niri berdin zitzaidan. Amaren auzokoan ibiltzen ikasi nuen, gurpil txikiak gabe, zuzen.
Ahizparekin txirringa partekatu behar izaten nuen, nire jaunartzera arte! Nire gurasoek oparitu zidaten arrosa G.A.C bat saskiarekin.
Baina behin txirringaz ibiltzea irristailuekin aldapa batetik behera eta kriston hostia eman nuen. Urte osoa pasatu nintzen bi besoekin eskaiolatuta, eta ordutik hona txirringak ez zaizkit gustatzen hainbeste.
Nirea aitaren herrian abandonatu dago, nahiz eta nire lehengusuek berarekin txirringaz ibiltzen ikasi.

Atalia

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo,
Txikitan hamar urte neukanean bizikletaz ibiltzen ikasi nuela uste dut. Nire bizikleta BH bat zen, eta bere kolorea gorria zen.Hasieran lau gurpil zeuzkan, denbora gutxi eta gero bi gurpilez nenbilen.Nire amak lagundu ninduen bi gurpilez ibiltzen. Bizikleta eusten zidan eta bat batean, konturatzen ez nintzenean askatzen ninduen. Behin batean hormaren kontra izarratu nintzen, eta min handia egin nuen. Zelako kolpea eman nuen! Baina jarraitu nintzen, eta askenean bizikletaz ibiltzea lortu nuen. Oso pozik nengoen bi gurpilez joaten nire auzotik.
Egun batean nire auzoko lagun bat lasterketako bizikletarekin agertu zen, bai bizikleta polita zela! Beti eskatzen nion bizikleta. Oso handia zen arren, eta aulkitxora heltzen ez nintzen arren, asko gustatzen zitzaidanez gero, auzotik ibiltzen nintzen tzirrindulari bat asmatzen.
Hamabost urterekin nire gurasoek mendiko bizikleta oparitu zidaten. Bizikletako marka Gorbea zen, eta oso polita Zen. Nire lagunekin Plentziara joaten nintzen astebururo. Zelako denborak!
Gaur egun ez dut ukitzen, ez daukat denborarik eta. Nire gurasoen trastelekuan dago. Ez dakit, ez dudan denbora luzez erabili.
Agur.
Josean B1

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitan, bizikleta gorri bat izan nuen. Bizikleta hori nire anaiarena izan zen, gero nirea eta, bukatzeko, nire beste anaiarena. Lehen, oso normala zen hau baina, orain, ordea, ume guztiek bizikleta bat edo bi daukate. Orain dela urte batzuk, uda guztietan, ume guztiok gure bizikletaz genbilen, ni nire Orbearekin, eta ez zegoen hainbeste harriskutsurik. Aitzitik, orain gero eta arraroagoa da ume bat bizikletaz ibiltzen ikustea. Zihurenez, garaiak aldatu dira eta momentu honetan umeek beste gauzak egiten dituzte. Noizean behin gogoratzen naiz txikia nintzenez eta nire bizikletaz ibiltzen, eta momentu oso onak eduki nituen pentsatzen dut.
EDU

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Zenbat oroipen!
Nire lehenengo biziketa ere Abelux bat izan zen.Oraindik gogoratzen dut errege magoak nire aitite amamaren etxeko zuhaitzaren azpian utzi zidatela.
Egunero erabiltzen nuen,beraz,berehala bi gurpiletan ibiltzen ikasi nuen.Kolpe batzuk eduki nituen belaunetan,baina ezer larria.
Gero,beste bizikleta batzuk eduki ditut,BH bat saski batekin,orain daukadadana eta estatikoa,baina nire Abelux gorria onena izan zen.
Izaskun (Gurutzeta)

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Bai, noski badakit txirrinduaz ibiltzen. Orain ez dut txirrinduaz ibiltzen ez zaidalako gustatzen gehiegi. Kotxez joan nahiago dut. Baina, txikitan ikasi nuen. Nire gurasoak oporretan ikasten zidaten. Gaztetan, udako herrietan ez daukazuenean autoa, bizikleta asko erabiltzen duzu.
Ez dut gogorotzen zein izan zen lehenengo bizikleta. Uste dut nire arrebarena zela eta berdea eta txikia ere bai, baina ez dut gogoratzen. Hasieran, lau gurpilekin hasi nintzen eta beherala bi gurpilekin jarraitu nuen. Ez zitzidan ikastea gehiegi kostatzen. Gero beste bizikleta eduki nituen.

rakel b1

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Bai, txikitan ikasi nuen bizikletaz ibiltzen, baina egia esan ahaztu zait nola ikasi nuen... imaginatu hasi nintzen lau gurpilarekin geroxeago pixkanaka pixkanaka txikiak kentzeko.
Gogoratzen dut lehenengo bizikleta, Torrot bat zen, gorria eta lagunenak baino astunena. hori bai bere zela oso erosoa zen.Halaber ez zituen martxarik eta gauza horiek.
Gabonetan olentzerok ekarri dit bizikleta bat, menditik ibiltzeko , ea eguraldi ona egiten badu lehen aldiz erabiltzeko
alberto 631978

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Erregeek nire ahizpa eta bioi bizikleta gorri bat ekarri ziguten, BH bat zen, eta nire aitarekin ikasi genuen. Gero udan eta herrian asko erabiltzen genuen.
Orain, ez dut bizikletaz ibiltzen, batzuetan nire seme-alabak ibiltzen dira bere aitarekin eta nahiz eta inbidia eman inoiz ez naiz animatzen. Uste dut pixka bat alferra naizela.
Yolanda V

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txirrinduaz ibiltzen dakit eta nire lehenengo bizikleta Orbea izan zen. Oraindik gogoratzen dut Orbea urdina zela! Txikia nintzenean udaro nire amaren herrira joaten nintzen eta han ikasi nuen. Nire bizikletak ere lau gurpila zituen eta herrian egun osoan bizikletaz ibiltzen nintzen. Uda osoan lau gupilaz ibiltzen nintzen baina, uda bukatu aaurretik bi gurpiletan ibiltzea lortu nuen. Bai garrantzitsua izan zela! Gogoratzen dut asko kostatu zitzaidala eta egun asko erori nintzen! Zelako traketsa nintzela! Behin eta berriro jausten nintzen baina, berehala berriro saiatzen nintzen.

Herriko kaleak harriz bete zeudenez nik beti zauriak eta kolpeak nituen, baina azkenean ikasi nuen, nire aitak erakutsi nion eta. Herria txikia denez egun osoan kalean gora kalean behera ibiltzen nintzen. Gainera, herrian bizikleta derrigorrezkoa zen! Denok bizikleta geneukan eta asko erabiltzen genuen. Barakaldon ordea, ez! Txirrinduaz ikasi arren, Barakaldon ez neukan bizikletarik! Eta nire lagunek ere ez! Nire gurasoek hemen arriskutsua zela esaten nien eta udan bakarrik bizikletaz ibili ahal ginen. Horregatik urte osoan uda heltzea espero nuen.
Dena den, egia da bizikletaz ibiltzen ez dela ahazten. Orain, noizean behin ibiltzen naiz baina beti herrian eta udan, izan ere, nire bizikleta han dago! Hemen bide gorriak baitaude ere, herria ibili nahiago dut. Ez dakit zergatik! Baina nire kasuan egia da bizikletak udarako direla!
Nuria b1

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txirrinduaz ibiltzea asko gustatzen zait. Nire lehengo bizikleta Orbea zen, baina Torrot nahiago nuen. Hasieratik bi gurpiletan ibiltzen saiatu nintzen, lau gurpilak txikientzako ziren eta. Ez dakit zenbat aldiz erori nintzen ikasi arte.
6 urterekin, familia osoa aitona arrebaren baserrian geunden, aldapa behera bizikletaz ibiltzen saiatu nintzen. Halako batean behi bat nire aurrean gurutzatu zen lasaitasunez. Aitak pedal emateko eta eskuleku biratzeko oihukatzen hasi zen eta horrela, bizikletaz ibiltzen ikasi nuen; behi bati esker.
Ikasiz geroztik, egunero bizikletaz ibiltzen nintzen, nahiz eta nire herrian aldapa asko daude.

Lorena

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Gaur egun ez dakit ondo bizikletaz ibiltzen.
Txikia nintzenean,nire aitak autoz eramaten gintuen Muskizera nire nebak eta biok.Bertan, hondartzako aparkalekuan bizikletaz ibiltzen ikasi genuen.
Zortzi urte neuzkanean,nire lehenengo bizikleta erosi zidaten.
Geroago hamalau urterekin beste bat
eduki nuen eta kito.Inoiz ez gehiago bizikletaz igo nintzen berriro.
Duela zortzi urte Alemaniara lan egin behar nuen eta han asko erabiltzen dutena.Egun batean txango bat bizikletaz egin genuela esan zidan lankide batek.Txarto nenbilenik ez nuen esan nahi izan.
Azkenean bizikletaz erori zitzaidan eta min handia eduki nuen hanka batean.Hiru egunetan herren egon nintzen.
Benetan,bizikletaz ondo ibiltzen ikastea nahiko nuke,txango onak egin ahal duzulako menditik edo beste leku batetik,batez ere,naturan.
vh

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Gabonak edo urtebetetzeak heltzen direnean eta nire seme-alabak beren opariak irekitzen dituzte,ikusten ditudan bitartean ,nire buruari galdetzen diot nagusiak izango direnean ea opari horien bat gogoratuko duten.Jaso dituzten hainbeste oparirekin,bakarrik espero dut baten bat oroitzapen berezi bat izatea haientzat.
Gai honek oroitzapen berezi bat ekarri dit.Ez dakit zenbat urterekin,baina oroitzen naiz Gabonak zirela, goiz altxatu nintzen eta salatxora nire oparia ikustera joan nintzen.Han zegoen nire bizikleta, izan dudan lehenengoa eta bakarra,ez zegoen beste opari bat baina espero nuena baino gehiago zen.
Nire BH urdinarekin bizikletaz ibiltzen ikasi nuen.Nire gorputzak, noizean behin, kolpe berri bat zeukan baina ez zitzaidan hori axola,mina jasatzen ikasi nuen.Laugarren pisuan bizi ginenez,igogailrurik gabe,nire amak bizikleta egunean behin jaitsi zidan,horrela denbora aprobetxatzen ikasi nuen.Geroago nire ahizparekin banatu behar nuen,negoziatzen ikasi nuen.
Nire bizikleta gogoratzean nire burua oroitzapen zoragarriez beteta dago.Urte asko pasatu dira baina nire bizikleta oraindik herrian dago eta nire lehengusinaren semeek erabiltzen dute.Ziur nago haientzat ere lagun ona izango dela.
I.V.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Nik lau urterekin bizikletaz ibiltzen ikasi nuen gutxi gora bera. Egunero nire amarekin bidegorriraino joaten nintzen eta horrela ikasi nuen. Sei urterekin nire lagunek niri bizikleta berria erosi zidaten, urdina eta oso polita zen. Hamalau urterekin bizikleta bh erosi nuen. Bere gurpilak berdeak ziren, niretzat onena zen. Seirehun euro balio nuen baina merezi du. Nahiz eta ni orain harekin ez naizen ibiltzen, nira anaiak udan hartzen du. Nik etorkizunean bizekleta berria erosi nahi izango dut baina oraindik ez, oso garestiak dira eta.

V.B B1

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Arratsalde on!
Nik badakit txirrinduaz ibiltzen baina egia esateko ez zait asko gustatzen. Lehen bai, egun osoan bizikletaren gainean egoten nintzen hemendik hara.
Frantzian ikasi nuen txirrinduaz ibiltzen. Nire gurasoak eta ni oporretan geunden eta apartamento bat alokatu genuen. Goiz batean kalera irtetean nire auzokoren bizikleta ikusi nuen. Bizikleta hartu eta gero bakarrik ibiltzen hasi nuen. Nire gurasoek ikusi ninduten eta hurrengo gabonetan olentzeroak ekarri zidan nire lehen bizikleta! Oso polita zen! Arrosa eta zuria eta ez zeuzkan gurpil txikiak. Egun horretatik beti nire aitarekin ibiltzen nintzen herritik.
Lara Gurutzeta

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Oraindik gogoratzen dut zein zen nire lehenengo bizikleta; Torrota bat zen, zuri gorria eta Barakaldoko futbol taldeko bandera batekin aurreko gurpilean. Betidanik gustatu zaizkit motorrak, eta bizikleta honetaz bihurgunak hartzerakoan nire belaunak atera nituen, jeje.

Uda batean, hiru urte nituenean ikasi nuen bizikletaz ibiltzen, nire aitari esker. Ez dakit zer dauzkaten bizikletek, baina ia ia guztiok gogoratzen dugu gure lehenengoa. Nik oraindik daukat gordetuta nirea, nire lehenengo maitasuna.

David MV

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo! Bai, badakit bizikletaz ibiltzen baina orain dela urte asko ez dut bizikleta bat hartu. Nire lehenengo bizikleta, nire nebarena zen eta nik gero eredatu nuen. Uda batean, ez dakit zein urterekin, berarekin astebururo joaten nintzen kalera bizikletarekin era hark erakutsi zidan. Pixka bat kostatzen zitzaidan, oso handia zelako. Gainera, asma daukat orduan asko nekatzen nintzen eta orain ere. Horregatik ez zait asko gustatzen biziketaz ibiltzea. Irene (Gurutzeta)

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Nire lehenengo bizikleta BH bat izan zen.Nire gurasoek oparitu zidan.Ez naiz gogoratzen baina uste dut bost edo sei urte nituela.Lehen,denok bezala,lau gurpilez ibiltzen nuen eta egun batean nire aitak erakutsi zidan bi gurpilez ibiltzen.Eta bai,oso esperientzia paregabea da.Oso harro sentitzen nintzen nire bizikletaz ibiltzen.Eta egia da ere ez zaizula inoiz ahazten.
Nik kotxearekin konparatzen dut.Kotxe bat gidatzea ez da inoiz ahazten.Eta ere oso harro sentitzen zara beldurra galdu eta gero.
Amaia.Gurutzeta.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitatik badakit txirringaz ibili. Ikasi duzunean inoiz ez duzu ahaztuko. Ez dut asko bururatu nola ikasi nuen baina uste dut nire kabuz ikasi nuela. Hasieran bizikleta txiki bat neukan. Ezin dut gogoratu nola zen. Bi gurpil txikiak zeuzkan baina biziketa inportanteena nire jaunartzean erregalatu didate Torroten marka zen urdina kolorekin. Oraindik trastelekuan dago eta pena handia ematen dit zaramara bota.
Ez dakit kolpe handiak sufritu nituen uste dut ezetz ez daukadalako oroipenik.
Oraintxe bizikletaz ibiltzea eta natura gozatzea gustatzen zait. Herrian bizikleta hartzen dut.
Barakaldon lehen biziketa alokatzea posiblea zen baina urte honetan bukatu dute zerbitsua. Pena handia da. Bigarren eskuko bizikleta erostea posiblea da eta ez da oso garestia. Batzuetan merezi du bizikleta hartzea.
Y.G.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitan, zazpi urterekin gure gurasoek oso txirringa eder bat erosi ziguten baina lehen triziklo bat geneukan, horregatik, bagenekiten aldapak arin arin jaisten.Beno harekin eta goitibera bat gure aita egin geniola. Egun osoan kalean udan geunden,oso ondo auzokoan lagunekin pasatzen genuen, nahiz eta, egun batzuk odolarekin aurpegian edo sudurran etxera itzuli ginen baina ezin ginen negar egin debekatuta zegoelako eta(edo) ama-aita haserre eta gero etxean geratu behar izango zuten zigortik.
Mila B1

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Beno bizikletak ibiltzen nekien baina ahaztu zait, nahiz eta ezin den ahaztu esaten dena. Txikitan bizikleta nenbilen. Egia esan ez zen nire gustukoa, kirol gogorra egin behar nuelako, baina, nire auzoan guztiok ibiltzen ginen bizikletaz eta neu ere bai. Nire aitak erakatsi zidan eta benetan asko kostatu zitzaidan ikastea. Ez nintzen jo farola baten kontra, baina hamaika aldiz erori nintzen. Gogoratzen dut pedalei erruagatik zango-bizkarrak moreak neuzkala.
Hain ahalegina ezertarako!
Gero utzi nuen eta orain dela lau urte arte ez nintzen berriro bizikletaz ibili. Beno, benetan ez nintzen ibili, ezin nuelako bi pedalei segidan eman. Errioxan nengoen. Bizikletaz ibiltzera joan ginen zelai batetik. Gogoratzen dut kontzentrazio handia neukala bizikletatik ez erortzeko. Baina bat-batean auto bat agertu zen zelaitik eta pasatzen uzteko nahasi nintzen. Ez nuen ikusi bihurgune bat zegoela eta zuzen segi nintzen, kontrolik gabe, mahasti baten kontra bete-betean jo nuen arte. Sekulako muturrekoa hartu nuen!
Egun hori mahasti honetako mahatsak jan ondoren, erabaki nuen hobe izango dela etorkizunean berriro bizikletaz ez ibiltzea, eta honetaz nabil.
X

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo:
Nire lehenengo bizikleta BH batean lau gurpilaekin gorria zen.Nik lau urten neukan,nire aitarekin ikasten nuen.Egun osoa kale goian ,kale behean nengoen.Oso ondo pasatzen nuen.
Orain mendiko nizikleta daukat,dembora daukadanean txirringaz joaten dut,normalean lau lagun ekartzen gara.Batzuetan bidegorritik joaten gara eta beste batzuk mendira joaten gara.Larunbata Argalarioraino joango gara,guztatzen zaidana kiol batean da.
jose(gurutzetan).

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitan bost urte neuzkanean bizikletaz bi gurpilarekin ibiltzen ikasi nuen. Hasieran nire bizikleta lau gurpil zeuzkan eta ni eroso ibili nintzen, baina nire gurasoek pentsatu zuten ordua zela bi gurpil kentzeko. Bizikletaz bi gurpilarekin ibiltzen hasi nintzenean apurka-apurka nenbilen. Gero azkar azkar nindoazen istripu bat eduki arte. Hau zen, bide batetik nindoazen eta zulo batean pisatu nuen. Horrek ez nuen ikusi eta nire aurreko gurpilak zulatu zuen. Azkar lurrara erori nintzen eta nire burua kolpe handia eman zitzaidan. Altxatu naizenean kontura hartu nuen nire belaunan zauri bat neukan. Etxera Joan nintzen zaintzera. Istripu honekin ez nuen bizikletaz ibiltzen kendu, asko gustazten zitzaidalako. Nire lehenengo bizikleta orbea marka zen. Ez dut gogoratu zer kolore zen. Nire gurasoek oparitu zidaten.
Maria B1