2013/11/22

BIHOTZA ALAITZEN ZUEN ZIRKOA

Adin bakoitzak bere gauzak ditu. Adin bat daukagunean egiten ditugu edo bestela sekula santan ez. Agian egin ahal ditugu gero, baina ez da gauza bera izango. Hori gertatu zitzaidan zirkora joan nintzen lehenengo aldian. Txikitan ezin izan nintzen joan eta handitan, joan nintzen egunean, lilura galduta zuen.

Herrira zirkoa heltzen zen guztietan honegatik edo hargatik ez neukan nork eraman. Urtero zirkora zetorrela entzuten nuenean primeran pasako nuela uste nuen, baina usteak erdi ustel.

Koskortu nintzenean ere ez nintzen joan, denbora libre beste gauza batzuetarako erabiltzen nuen. Baina orain dela pare bat urte, herrira zirkora etorri zenean joan egin nintzen. Sarrera erosi, bapo bazkaldu eta arratsaldeko saioa ikusteko jo nuen Etxebarria parkera. Bertan umeak gurasoekin eta ni bakarrik. Barrutik umea, baina kanpotik gizona. Bakarrik zegoen heldu bakarra nintzen.  

Sartu, eseri nire lekuan eta pistako argiak piztu ziren momentutik banekien ez nuela adina zirkoaren magiaz gozatzeko. Bukatu baino lehenago alde egin nuen. Hainbeste urte itxaron eta gero ...

Gogoratzen duzue zirkora joan zineten eguna? Nolakoa izan zen? Eduki duzue nik bezala txikitako “traumarik”?

21 iruzkin:

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitan amak ahizpa eta biok zirkora eta ''bombero torerora'' eramaten gintuzten. Urtero, ferietan, sarrekak erosi zituen ama gizajoak, nahiz eta oso garestia izan. Guri ez zitzaigun gustatzen ezta gauza bat eta beztea ere, baina amak ilusioi handia zeukan eta inoiz ez ezetz esan genion.
Arratsalde osoa pasatzen genuen parke batean, kafetegian, izozki bat janez. Bukatu eta gero zezen plazara joan ginen ikuskizuna ikusteko.
Oso txikia nintzen, baina argi gogoratzen dut pailasoak eta zezenak nahasketa onik ez zegoela.
Gainera, nire ahizpak nanoak etxera eramaten nahi zituzten, gurasoak ez dituztelako pentsatzen zuela, eta horregatik negar egiten zuen.
Ordutik aurrera inoiz ez zirkora edo ''bombero torerora'' berriro joatea erabaki zuen amak.
Orain nanoak ikusten ditudan bakoitzean nire ahizpaz gogoratzen dut, eta hainbeste sufritzen zen ere pentsatzen dut.

Atalía (zirkoa)

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Urtero nire herriko jaiak zirenean zirkoa herrira etortzen zen eta beti joan nahi nuen. Ez dakit noiz izan zen lehengo aldian baina, bi edo hiru aldiz eraman ninduten eta liluratu ninduen, guztia polita iruditu zitzaidalako. Animaliak ez ezik pailazoak eta magoak ere gustatu zitzaizkidan. Gogoratzen dut egun hori berezia zela, ia-ia familia guztia joaten baikinen. Gurasoek nire neba eta biok eramaten gintuzten eta noizean behin nire lehengusuak ere etortzen ziren. Zirkoan sartu bezain laster dibertsioa hasten zen eta denbora osoa barre egiten egoten ginen. Ondo pasatu arren, inoiz ez dut zirkora itzuli. Askotan zirkoa herrira etortzen denean neure buruari esaten diot aurten joango naizela urte horiek gogoratzeko baina, gero ez dut momenturik egokiena aurkitzen eta beste gauza batzuk egin nahiago dut.
Zirkora joan nahiko nuke giroa ikustera baina, aitortu behar dut adin bakoitzak bere gauzak dituela. Ez dut uste orain hain polita irudituko litzaidakeela. Lehen pailazoak nahiko dibertigarriak iruditzen zitzaizkidan, orain, berriz, ez dut uste gauza bera pentsatuko nukeela, adinarekin zirkoaren magia pixka bat galtzen da eta.
Egun, Circo del sol-era joan nahiko nuke eta gauza bera gertatzen zait. Beti joan nahi dut baina, azkenean honegatik edo hargatik ez naiz joaten. Baina, zirko hori ikusteari desberdina deritzot. Nire iritziz ikuskizun hori nire adinarekin hobeto joaten da, nagusientzakoa delako. Nahiz eta zirkoa deitu, ikuskizun horretan akrobatak dago, batez ere. Dena den, aurten argi daukat herriko zirkora edo circo del sol-era joango naizela.
Nuria

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Umeei zirkora joatea asko gustatzen zaie.Nire iloba, aurten zirkora eraman dute lehen aldiz eta aste batzuk pasatu ondoren oranindik emozionatuta zegoen eta egun guztietan ikusi zuenari buruz hitz egiten ari zen.
Txikitatik ez ninten zirkora joan baina,heldu nintzenean "Miliki"ren zirkora joan nintzen(telebistako pailazoen belaunaldikoa naiz) eta "Circo del sol"era joan nintzen.Zirko horietan ez dago animaliarik,bakarrik pailazoak eta trapezistak daude eta asko gustatu zitzaizkidan.
I.G.(Gurutzeta)

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Orain dela urte asko joan nintzen zirkora nire amarekin, nire lehengusinarekin eta nire izebarekin eta oso ondo pasatu nuen. ikuskizuna ikaragarria zen. Gehien gustatu zitzaidana akrobatak izan zire. hala ere, ez dakit nola ez zaie gustatem zirkoa oso dibertigarria delako. nahiz eta pertsona batzuk pentsatu umetxo baten gauza izan nik ez dut hori pentsatzen. nire ustez zirkoa familiaren gozatu behar den gauza bat da.

Janire Cabrera

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Oraipen handiak zirkoi buruz dauzkat.Txikitan,Barakaldoko jaietan zirkoa etortzen zen urtero.Nire nebak eta hirurok oso pozik geunden zirkoa etortzen zenean nire gurazoek eramaten gintuztelako.Niri gehien gustatzen zitzaidana pailasoen espectákulua zen ,nire nebei ordea,gehien gustatzen zitzaizkienak animalien espectákulua zen,niri animaliak beldur handia ematen zidatenez pailasoak ikusi eta gero zirkotik irten nahi nuen, baina nire amak konbenzitzen ninduen geratzeko eta nire nebek bitartean barre egiten zuten.
Egia esanez ez nekien nortzuek hobeto pasatzen zuten umeak ala gurasoak.
Tigreak eta leohiak agertzen ziren pistan,nire nebek ezin zuten mugitzen eta bere begiak irekita irekita zeuden emozionagatik, nik, ostera,ez nuen ikusi nahi beldurragatik.

Gogoratzen dut,lehenengoa zirkora joaten ginela eta gero "barraketara" ,baina bidetik geldialdi bat egiten genuen "ardoa kinado" edateko,nire gurasoak, noski.
Orain ama bezala berdina egiten dut nire semeekin,eta saiatzen dut zirkora joatea bat edo beste aldiz.
Aipatu behar dut iaz "txino zirkora" joan nintzela nire lagunekin eta harrituta geratu ginen oso ondo zegoelako. Merezi du joatea.

LOLI BLANCO

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitan inoiz ez nintzen joan zirkora, nire gurasoek ez ninduten eraman zirkora nire aitak ez zitzaiolako guztatzen nola tratatzen zituzten animaliak zirkoan, adibidez ez zitzaion ere gustatzen nola jotzen zion zirgor batekin mutil batek tigre bati.
Nik, txikitan bakarrik ikusi nituen paiasoak telebistan, baina inoiz ez zitzaidan axola zirkora ez joatea.
Orain ere ez zait gustatzen zirkoa, eta inoiz ez naiz joan zirkora ordea beste lekutara batere gustatzen joatea, adibidez antzokira, zinemara, eta abar...

J.C (Boga)

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Azken aldiz Zirkora joan nintzenean Bilbora izan zen. Lagun bat sarrera bat erregalatu zidan baina Zirkoa laprast egiten zen. Polita zen baina oso labur izan zen.
Orain dela urte batzuk joan nintzen zirkora. Ez dut gogoratzen gauza handirik. Zirkoan pailasok beldur handia ematen zidaten baina orokorrean esperientzia ona izan zen.
Egia da oso zaila da gauza horiek egitea. Magoetatik orekarietara.
Nagusian inoiz ez naiz joan zirkora eta ez dakit nola izango da esperientzia.
Y.G.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Lehen gauza esan behar dudan argazkiko pailasua TONETTI dela uste dut. Tonetti urtero etortzen zen Bilbora , ATLAS zirkuarekin eta ni joaten nintzen zirkua ikustera urtero, Tonetti nire aitonaren laguna zelako. Beti ikusi nuen zirkua barrutik, animaliak ,aldagelak...Mundu berezi benetan.
Azken aldiz zirkura joan nintzenean "EL CIRCO DEL ARTE" Emilio Aragonen proposamena ikusi nuen eta Miliki irten zenean negar egiten pasatu nintzen funtzioa.
Inoiz joango naiz berriro zirkura.
Iñaki.i

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitan bi edo hiru aldiz joan nintzen zirkora eta ondo pasatu nuen, besterik ez.
Gehien gustatzen zitzaizkidan pailasoak ziren, asko barre egiten nuelako haiekin. Hala ere, trapezistak, nahiz eta gustatzen zitzaizkidan, txarto pasatzen nuen ikusten, erortzeak beldurra ematen zidan eta.
Animalien espektakuluak ere gustatzen zitzizkidan baina, batzuetan, galdetzen nion neure buruari ea sufritzen ari ziren.

Bestalde, orain dela hiru urte berriro joan nintzen zirkora nire alabarekin eta aspertu egin nintzen. Ez dakit adina dela eta edo txarra izateagatik, baina horrela izan zen.
Gaur egungo zirkoak antzinakoak baino txarragoak direla uste dut, "Circo del Sol" edo horrelako espektakuluak izan ezik, baina hauek oso garestiak dira eta edonork ezin du ordaindu.

V.Vera

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Tikitan, urtero zirkora joaten nintzen. Ni urdulizen bizi nintzen eta irailean zirko txiki bat etrortzen zen. Nie aitak sarrerak erosten zituen eta nire gurasoak eta ni zirkora joaten ginen.Nire aitari betidanik zirkora joaea gustatu zaio. Ggoratzen dut, elefante bat ikusi eta gero harrituta geratu nintzela baina
ute pasa eta gero beti berdina izaten zen eta aspertu egin nintzen. Oain dela bi urte^¨ el circo del sol¨´ Blbora etorri zen eta bi sarrera oparitu zidaten baina ez nituen erabili eta nire gurasoei opari nizkien. Hiek oso pozik jarri ziren eta oso polita zela esan zuten.Gainera niri pailasoak beti beldurra eman didate orduan ez dut ulertzen zergatik umeei hainbeste gustatzen zaie.berriro zirkora joan beharko banu aspertuta egongo nintzateke.

nere gurutzeta

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitan zirkora bakarrik bi alditan joan nintzen, behintzat bakarrik bi egun gogoratzen ditut. Lehenengoan, oso txikia nintzen, bost urte gutxi gorabehera nituela uste dut eta nire ahizparekin joan nintzen. Ikuzkisunaren momentu batean dena iluna geratu zen eta estralurtarrez mozorratutako hainbat pertsona ikusleen artean ibiltzen hasi ziren. Horek asko beldurtu ninduen eta nire ahizpak nirekin zirkotik atera behar izan zuen negar egiten hasi nintzelako. Bigarren aldian, zazpi urte neukan eta oso ondo pasatu nuen. Nire aitabitxirekin eta nire lehengusinarekin joan nintzen. Egun horrek zorion handiarekin gogoratzen dut elefante baten gainean igo nintzelako.

Nire ustez, egia da zirko tipikoek helduentzat magia galtzen dituztela. Baina gaur egun badaude zirko modernoagoak liluragarriak direnak. Azken urteetan "Circo del Sol" eta "Circo de los Horrores" ikustera joan naiz eta pentsatu gabe itzuliko nintzen, ikuskizun harrigarriak direla uste dudalako.

Ixone G.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitan herrian udaro zirkora joan nintzen nire arrebarekin eta gogoratzen dut oso ondo pasatu nuela.Uda batean Teresa Rabalen zirkoa zetorren eta niretzak onena zela gogoratzen dut.
Orain dela bi urte ezin dut galdu zirkora joatera,ba alaba txiki bat daukat eta pila bat gustatzen zaio.Uda honetan bi aldiz joan ginen,aldi bat Barakaldon zirko Italiano ikusi genuen eta oso ondo egon zen txikiarentzat beste aldi bat Bilbon baina zirko hau nagusiarentzat zen niri gauza batzuk gustatzen zait baina nire alaba askenean nekatuta eta aspegarria amaitu zen horregatik ez genuen ikusi osoa.Amaitu baino lehen barrakatara joan behar genuen.
Seguraski datorren urtean berriro joango gara
Ruben

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitan urtero udan nire herrian nire amarekin zirkora joaten nintzen eta hemen Bilbon ere bai.Baina zirko horiek ez dira honak bakarrik pailasoak daude eta azkenean aspertzen naute. Hala ere, pasaden urtean nire amak hiru sarrerak erosi zizkidan circo del sol ikusteko eta nire anaiarekin eta nire bikoterekin espektakuloa ikustera Madrilera joan ginen. Niretzat liluragarri zen. Tigreak asko gustatzen zait eta espektakuloa tigrearekin irakarri ona iruditu zitzaidan. Nahiz eta sarrera nahiko garestia den etorkisunean berriro joan nahi nuke. Gainera, malabaristak oso onak dira baina malabarista bat erori zitzaion, guztiok kezkatiak geratu zitzaigun baina azkenean bakarrik susto bat zen.
Siur aski bi edo hiru urte barru circo del sol ikustera berriro joango naiz.

V.B.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitan nire gurasoekin zirkora bi aldiz joan nintzen eta ez zitzaidan gustatzen. Animaliak ikusten nituenean oso triste nengoen. animaliak asko gustatzen zaizkit eta ezin dut ikusi tratu txarrak animalekin.

Beste aldetik trapezistak asko atsegin zaizkit eta orain del urte batzuk "Cirque du soleil"era joan nintzen nire emaztearekin eta oso ondo pasatu genituen.

Merezi zuen eta animalirik gabe!!!

Iñigo M.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Zirkoa munduko ikuskizunik handiena da eta umea zarenean zirkora joateko garai onena da, umeentzat mundu berria eta zoragarria delako.
Txikitan ez nuen traumarik eduki zirkora ez joateagatik, urtero nire auzoan jartzen baitzuten eta ez nuen arazorik edukitzen joateko.
Zirkora joan nintzenean lehenengo aldiz oso urduri nengoen basapiztiak baitzeuden eta garai hartan Tarzanen filmetan bakarrik basapiztiak egoten ziren. Funtzio bukatu ondoren nik ere ume guztiek bezala zirkoan lan egin nahi nuen.

Iñaki Gurutzeta.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Egia esateko zirkoa ez zait batere gustatzen.Pasaden urtean Etxebarrira parkera abiatu nintzen zirkoa ikusteko, nire bizitzako lehen eta azken aldia izan zen,zirkora joan nintzen sarrerekin irabazten zuten dirua Unax-en alde zelako,bere ebakuntzarekin laguntzeko.Pena ikaragarria ematen naute animaliak,kaioletan sartutak eta gehienak drogaren menpean daude.Pailasoak gorroto ditut eta barre egiteko edo denbora on bat pasatzeko nahigo dut beste motatako gauzak egin zirkora joan baino.

Aingeru Gurutzeta

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txikitan kirkora joan nintzen ,geroztik kirkoa gorrotatzen dut.Emanaldi hauetan animaliek egin behar dutena mesprexagarria dela uste dut,gainera kaloi batean bizitzeko.Baina gutxien gustatzen zaidana pailasoak dira.Aitortu behar dut beldurra ematen didatela.( Konturatu naiz euskera ikasten amaitu baino lehen, blog honetan nire beldurrak, zaleak, bizio guztiak aitortuko ditudala! )
Esan nuenez pailasoek beldurra ematen didate,beno mimoek ikara ematen didate.Horregatik nire ustez zirkoa laztuen etxea da.Baina beldurrak berak kontraesanak ditu.
Orain dela urte asko Bilbon Milikiren emanaldia ikusi nuen eta zoragarria iruditzen zitzaidan.Nire senarra eta nire seme-alabarekin joan nintzen.Nire oroipean betirako jarraituko du Milikik esan zuenean :Besarkada bat nire hogeita hamar urteko umeentzat! Nagusi guztiok,umeek harrituta ikusi bitartean, begietan malkoak zituztela txaloaldia eskaini genion.Badakit Miliki pailasoa zela baina hemen dago nire kontraesana.
Nik ere txikitako trauma bat eduki nuen, baina luzea da kontatzeko. Gainera uste dut sekretuaren bat gorde behar dudala !
I.V.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Urtero entzuten dut bilboko festetan zirkoa etortzen dela baina inoiz ez dit atentzioa eman. Txikitan nire amak galdetzen zidan ia zirkora joan nahi nuen eta nik erantzuten nion beldurra ematen zidala. Ez dakit zergatik, baina gustatzen ez zitzaidan zerbait beti zirkoak eduki du.

Hala ere, behin nire izebarekin eta nire lehengusuarekin Bilboko zirkora joan nintzen. Hamalau urte neukan eta nire lehengusua txikia zen. Gogoratzen dut usain txarra zela eta, gainera, ikuskizuna pixka bat pobrea izan zen.

Bestalde, pailasoak ez zaizkit batere gustazen. Beldur asko ematen didate. Agian bada txikitan It pailasoa beldurrezko filmea ikusi nuelako eta geroztik trauma bat dauka.

Dudarik gabe, uste dut zirkora ez naizela inoiz itzuliko.


ALBA L.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Urte honetan hiru aldiz joan nintzen zirkora. Nik alaba txikia daukat hiru urte besterik ez dituela eta izugarri gustatzen zaio zirkoa.
Lehen aldiz uztailean Erandion izan zen. Bertako lagun batekin joan ginen eta primeran pasatu genuen. Pailazoak, akrobaziak eta ikuskizuna asko gustatu zitzaizkigun eta. Ez zen animaliarik egon, baina berdin zitzaigun ondo pasatu baikenuen. Gainera, nire alaba emankizun osoa aho zabalik zegoen. “Zirkoa zoragarria den!” Pentsatu nuen, baina...
Bigarren aldiz Barakaldon izan zen funtzioa. Beste lagun batekin geratu ginen joateko. Aldi honetan zaldiak egon ziren eta nire alaba berriro aho zabalik geratu zen. Baina egia esan bi emanaldiak antzekoak dira, akrobaziak, txisteak eta ikuskizuna berdinak izan ziren eta... “Beno emanaldi ondo egon da zaldiak agertu direlako, bestela... “ Pentsatu nuen, bestela...
Hirugarren aldiz Getxon ikusi genuen zirkoa. Aldi honetan hiru lagun desberdin batzuekin joan ginen. Zoritxarrez saio berdin- berdina ikusi genuen: txisteak, akrobaziak baita estropezuak edo erorketak ere berdinak izan ziren eta zaldiak ez ziren agertu... Azkenean nire alabak eta biok lo egin genuen zirkoan. Harrituta geratu nintzen, trapezistak eta akrobatak leku berberetan erori zirelako. “Erorketak ere prestatuta daudenak zirkoan! Hau ustekabea! Aspergarria izan da benetan!” Pentsatu nuen, akabo...
Beraz hurrengo urtean ez naiz zirkora joango. Ez pentsa! Nire alaba joanez gero, bere aitarekin joango da, hori seguru. Benetan ez naiz itzultzeko asmorik, nagusitako trauma handia hartu dudalako.
X

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Ni ez naiz inoiz egon zirkoan.Txikitan gustatzen ez zitzaidalako eta orain ere ez.Telebistan ikusten nuen "Los payasos de la tele"izenekoak baina ez ziren nire gustukoak.Beharbada kasu arraroa da nirea baina horrela da.
Orain dela urte batzuk "Circo del sol" ikustera joan nintzen nire ahizparekin.Polita izan zen baina nire ustez hori ez da zirkoa guk ezagutzen dugun bezala.Espektakulo oso ona izan zen eta gomendatzen dizuet.
Amaia.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Urtero Bilboko jaietan Etxebarriko parkean zirko bat egoten da. Txikitatik nire gurasoarekin zirko kanporara joaten nintzen animaliak ikustera. Han denetariko animali handiak ikusten nituen eta asko gustatzen zitzaizkidan. Nire gurasoei zirkora sartzera gustatu ez zitzaienez, niri ere ez zitzaidan gustatu baina egun batean zire osabak konbentzitu ninduen sartzeko. Ez nuen zenbat urte neukan baina nire lehenengo aldiz izan zen. Han egon ginenean, animali asko ikusi nituen eta oso ondo egon nintzen gertaera bat pasatu arte. Hau izan zen, hezitzaile batek tigre bat jo zuen bara batekin eta niri egoera hau ez zitzaidan batere gustatu, tidrari mina egin ziolako. Momentu horretatik aurrera ez naiz beste zirko batera joaten eta nahiago dut Zoologiko batera joatea animaliak ikustera.
Maria B2