2021/11/19

BUUUUUUUUUA!!!

Eeeeeeeh, ez dakit helduko naizen. Buuuuuuuuuuua! Bai, bai , helduko naiz. Hartu arnasa, baina, ikasleek diotenez, sabelatik… Nola demontre egiten da hori? Sudurretik eta … nahikoa da. Une honetan ez dakit ezta arnasa hartzen ere. Azkar, azkar, bestela soinean egingo dut. Buuuuuua! Etxeko atariko atea ikusten dut. Lasai. Berriro hartu arnasa. Ez naiz helduko, kauguen!!! Lorategia! Lorategia!

Buuuuuuua! Txakurrak bezala, baina ezin nuen gehiago. Sentitzen dut, baina ez nuen beste aukerarik.

Ez zait ondo iruditzen kalean txiza egitea, baina noiz edo noiz, beste erremediorik ez dagoenean, egin egin behar da. Buuuuuuua! Zer ondo geratu naizen!!!

Zer deritzozue kalean txiza egiteari? Debekatuta egon beharko luke? Zer zigor jarri zenikoke kalean txisa egiten duenari? Argazkikoa? Beste bat?

21 iruzkin:

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Beti pentsatu dut askatasuna ezinbestekoa dela guztiontzat eta gai hauekin gehiago: txisa egin nahi baduzu, egin nahi duzunean! Ulertzen dut bainugela aurkitzen baduzu erabili behar duzula, baina ez dagoen aukerik, zer egin behar duzu? Adibidez, noiz jarriko dira komunak Bilboko metroan? Beharrezkoak dira.
Itzi
6-8

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Txarto ikusten dut kalen txisa egiteari pertsona asko batzuen aurrean egiten baduzu oso nazkagarria delako. Egia esanda nik egin dut, gehienetan gauean ateratzen naizenean eta edaten dudanean. Oso txarto eginda dago baina momentu hartan ondorioan ez dut pentsatzen bestela ez nuke egingo. Konponbide egokiena pertsonak hori ez egiteko izuna ipintzea da.

Ere bai ulertzen dut txisa egiten bazara, leku apartatu batera joatea txisa egiteko, inork ez badizu ikusten. Azkenean, txakurrak berdin egiten dute. Guk zergatik ez dugu egingo txisa egiten bagara eta ez badago komun bat hurbil gauden lekutik?

Mikel 4-6

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Nire ustez, helduak garenean badakigu nola izan behar den gure portaera eta nola errespetuz portatu. Txisa egin nahi baduzu, Segurazki hortik taberna bat egongo dela faborea egin ahal dizuten. Pertsonalki, naskagarria iruditzen zait feterara joatea eta jendea kaleetan txisa eginten ikustea.

Maitane
6-8

Eneko erabiltzaileak esan du...

Nire ustez txiza egitea kalean ez bada oso larria txarto dagoela iruditzen zait gero hori pertsona batek pisatu ahal duelako.
Agian bai debekatu behar da baina ez nago oso ziur, azkenean txiza asko badaukazu txiza egin behar duzu mantentzea txarra delako eta horregatik multatzea txarto iruditzen zait.
Ez dakit zer zigor ipiniko nuke azkenean lehen esan dudana txiza asko badaukazu txiza egin behar duzu.

Maika jardun bikoa 4-6 erabiltzaileak esan du...

Pertsonalki, gauza zikina iruditzen zait kalean pixa egitea.
Errespetuko falta dela uste dut, Gain era gero usaina geratzen da eta nazkagarria da.
Nire ustez kalean pixa egiten duen jendeari isun behar diote. Baina ekonomikoki es ezik, kalea garbitzeko ere agian ez zuten gehiago egingo.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Nik uste dut kalean txisa egitea oso txarto dagoela, baina guztioi noizbaiten gertatu zaigu ezin dugula gehiago aguantatu eta kalean txisa egin dugula.
Azken finean, zer egin dezakegu ezin badugu komunera joan?

Konponbidea erraza da, taberna batetik hurbil bagaude sar dezakegu. Bestela txisa egin inork molestatzen ez dugun leku batean.

Markel 68

Andoni erabiltzaileak esan du...

Nire ustez txarto dago, azkenean gaur egun taberna,kafetegi edo pub daude edozein herrian edo hirian, baina beste aldetik gauez bada , eta molestatzen ez duen leku batean pixa egiten baduzu, ez da hain larria.

Konponbide onena da, taberna batean sartzea edo ez duen molestatzen duen leku batera joatea.
Andoni
6-8

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo denoi:

Egia da ondo ez dagoela kalean txiza deritzot, baina batzuetan, derrigorrezkoa da. Adibidez, mendira joaten bazara eta gogo handiak edukitzen baduzu, ba egin beharko duzu kalean ez daukalako komunirik. Niretzat, arazoa da ez daudela komuna publiko askok.
Hala ere, beste herri batzuetan badaude komunak kalean eta ez daude arazorik.

Nire kasuan, batzuetan kanpoko jaietan, kalean egiten du txiza ez dagoenean komunirik edo serrenda handia dago eta ezin du itxaron. Badakit ez dagoela ondo, baina ezinezkoa da beste gauza egitea.

Ez dakit zer zigor jarriko niokeen jendeari, baina egoeraren arabera zigortuko niokeela uste dut. Adibidez, mendian eso kanpoko jaietan, ez nuke ipiniko zigorrik, baina beste kasutan bai. Diruarekin zigortuko niokeela uste dut.

Lau 6-8

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo guztiei,

Kaletik joaten naizenean eta ikusten dudanean pertsona bat txiza egiten nazka ematen dit. Nire ustez ez gara txakurrak, pertsonak gara, eta pertsonak bezala komunean egin behar dugu txiza. Kalean txiza egitea debekatuta egon beharko luke, pentsatu behar duzu gende gehiago dagoela kaletik eta, agian, ez dute ikusi nahi zure zakila. Umeak hori ikusten badute, haiek berdina egingo dute etorkizunean eta hori oso txarto dago. Etorkizunean kaleak txiza eginda ikusi nahi dituzue?
Nire ustez zigorrik onena isuna da, 100 eurorekin hasiko nuke eta jendeak horrela jarraitzen badu, 100 euro gehiago gehituko nizkioke isunari. Horrela jendea konturatuko zen hori ez dela egin behar.

Irene. U 4-6

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo guztioi,

Kaletik joaten naizenean eta ikusten dudanean pertsona bat txiza egiten nazka ematen dit. Nire ustez ez gara txakurrak, pertsonak gara, eta pertsonak bezala komunean egin behar dugu txiza. Kalean txiza egitea debekatuta egon beharko luke, pentsatu behar duzu gende gehiago dagoela kaletik eta, agian, ez dute ikusi nahi zure zakila. Umeak hori ikusten badute, haiek berdina egingo dute etorkizunean eta hori oso txarto dago. Etorkizunean kaleak txiza eginda ikusi nahi dituzue?
Nire ustez zigorrik onena isuna da, 100 eurorekin hasiko nuke eta jendeak horrela jarraitzen badu, 100 euro gehiago gehituko nizkioke isunari. Horrela jendea konturatuko zen hori ez dela egin behar.

Irene. U 4-6

Olga erabiltzaileak esan du...
Egileak iruzkina kendu du.
Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Arratsalde on, guztioi.
Kalean txiza egitea debekatuta egon beharko litzateke, zikinkeria bat dela iruditzen zait, eta kalean txiza egiteagatik isun potolo bat jarriko balute, ziur aski ez lirateke hainbeste leku egongo hain usain txarra dutenak. Gizonek emakumeek baino ohitura handiagoa dute ekintza hau egiteko. Brageta jaitsi eta ateratzea kuleroak, galtzerdiak eta panataloiak jaistea baino askoz errazagoa delako izango da. Leku ezkutu batzuek nazka ematen duten txiza usaina dute, eta egia esan, mutilen gehiengoa ez da arduratzen komun publiko bat bilatzeaz, ez dute arazorik kalean egiteko.
Egia da komun publiko askorik ere ez dagoela, eta zaila da etxeraino iristea presa handia baduzu. Gogoan dut gaztetan herriko festetara joaten nintzenean, landetan izaten ziren, eta han denok kalean egiten genuen txiza, inguruko zelaietan.
Irtenbidea, kaleetan komun publiko gehiago jartzea eta arrazoirik gabe kalean txiza egiten duenari isuna jartzea, ez da batere higienikoa.
Olga 6-8

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo guztioi,

Denok dakigu kalean txiza egitea txarto dagoela, denok!!. Orduan nire galdera da, zergatik jende batzuk egiten dituzte nahi dutena?, ez dauka zentzurik. Hau esanda, lehenengo ipiniko nuke kartelatxo bat, jakiten ez duten pertzonentzako eta gero ez badute kasurik egiten isuna bat ipiniko nuke, hori berriro ez egiteko.

Gainera, agente batek pertsona bat kalean txiza egiten harrapatzea zaila da eta askok hori egiten jarraitzen dute, horregatik zaila da hau kontrolatzea, baina, tira, zer egingo dugu guk.

Elba 4-6

Ira erabiltzaileak esan du...

Kaixo guztioi,

Zikinkeria bat dela iruditzen zait, ez bakarrik usaninagatik , baizik eta zapaltzean zabaldu egiten delako eta marranada ez zen leku zehatz batean izango, baizik eta hainbat lekutan , gainera infekzio-foko bat da, gernuaren bidez gaixotasunak transmititzen baitira.

Baa!!!kalean inoiz pixa egin ez duenak, hatza altxa dezala.nire herrian ez dago komunik publikorik eta askotan tabernarik ere ez duzu inguruan , horrexegatik , kalean baino ez zaiuzu geratzen.

kalean txiza egitea debekatuta egon beharko litzateke eta ez dakit zer zigor ipiniko nuke.


Oihane Garcia Aita erabiltzaileak esan du...

Kaixo,guztioi,
Kalean txisa egitea txarto dago baina tabernetan batean egin ahal dugu eta itxita badaude eutsi behar dugu. Debekatuta egon beharko litzateke zikinkeria delako, Adibidez Agente banaiz eta ikusten dut pertsona bat txisa egiten du kalean , isuna jarriko nuke

Oihane 4-6

Anonimoa erabiltzaileak esan du...


Nik uste dut kalean pixa egitea Espainian behintzat oso ezaguna den ohitura bat da . Niri ez zait gaizki iruditzen zure bizitzan 2 edo 3 aldiz kalean pixa egitea , baina zuhur izaten eta inori kalterik egin gabe, hau da, atari batean ez, auto batean ere ez ..., baizik eta zelai batean edo zuhaixka batean.

Nire ikuspuntutik, debekatuta egon beharko luke, kalean pixa egiten hasiko bagina, behar dugunean, gaixotasun gehiago izango genituzke, kaleko higienea txarra izango litzateke, gaizki usainduko litzateke, dena egoera txarrean egongo litzateke; egia da, inori edo ezeri kalterik egiten ez badiozu leku kokretuetan pixa eginez gero, adibidez, zelai utzi batean ez ez duzu izango zigor bat, .
Adibidez, leku batean norbaiti pixa egiten kalte egiten badiozu jakiteko, testuaren argazkia ideia ona da.

soraya 4-6

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo guztioi,

Ezer baino lehen..….Nori ez zaio tokatu kalean txisa egitea? Niri bai.
Nire garain, egun batean, nire lagunak eta biok festan geundenean, udaltzaingoak isuna jarri zieten hormaren contra txisa egin zutelako.Ez dut ondo gogoratzen baina uste dut 10.000 pezeta (60 €) ordaindu behar izan zutela. Niri ez zitzaidan tokatu baina…...... sorte on izan zen. Naiz eta ondo ez izan, batzuetan tokatu zitzaidan kalean txisa egitea.

Bestetik, betidanik Barakaldon bizi naiz eta txikia nintzenean,gogoratzen dut auzo gehienetan bainu publikoak zeuden. Geroago udalak kendu zuten eta orain berriro ipini dute. Lehengo bainu publikoak oraingoak baino garbiago zeuden, lagile bat lan egiten duelako bainu publiko bakoitzean. Oraingoak sartu behar izan dudanean.... Oso txarto pasatzen naiz, horregatik nahiago dut ez sartu.

M.G

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo guztioi:
Ez zait gustatzen persona bat kalean txisa egiten ikustea, nazka asko ematen baitit. Nire iritziz gizartearekiko errespetu falta bat da, izan ere, kalea, denok zaindu behar dugun espazioa da.
Testuak kalean txisa egitea debekatuta egon beharko lukeen galdetzen digu, baina egia esanda, jadanik debekatuta dago. Hala ere, jendeak nahi duena egiten du.
Arau-hauste honi ezarri behar zaion zigorrari dagokionez, gauza hauek egiten dituztenei zigor handia ipini beharko liekeela pentsatzen dudan arren, Udalak bainu publikoak ipiniko balitu, arazoa errazago konponduko litzateke.

Mila esker, Erika 8-10

Maite erabiltzaileak esan du...

Kalean pixa egitea ez dut begi onez ikusten, baina, egia esan, noizean behin denoi gertatu zaigu. Eta, jakina, gizonek erraza dute, baina emakumeek nahiko zaila da. Horregatik saiatu behar dugu komunera joateko hainbeste denbora ez jasaten.

Batez ere, jaietan kale batzuetatik ezin delako pasatu, usain txarra dagoelako. Horregatik, nik zigorra jarriko nieke, adibidez, pixa dauden leku guztiak garbitu behar izango lukete. Eta, susto bat emateko, sistemaren bat asmatuko nuke, txiza egitean deskarga elektriko txiki bat emango lukeen.

Maite- 4-6

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Ez zait gustatzen jendeak kalean pixa egitea, gero usain txarra dagoelako. Baina egia da, batzuetan ezin diegula pixa giteko gogoari eutsi, batez ere, adineko pertsonak. Nire ustez, debekatuta egon beharko luke, es nago ados argazkiarekin, baina isun gogorrak jarriko banitu. Azkenean, debekuak eta isunak gustatzen ez zaizkidanez, arazo hau konpontzeko, komun publiko gehiago egon beharko lirateke kaleetan.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo :
Ez zait ondo iruditzen kalean txiza egitea, baina beharra gehiegi bada eta komun bat hurbil ez badago, ulertzen dut jendeak hori egiten duela.
Hala ere, jendea kalean pixa egiten ikustea eta txiza usaina itsusia denez, isun txiki bat jarri beharko litzatekeela uste dut. Adibidez, 50€!!
.
Erika P 16-18